In week 10 (in 2019, begin maart) gaat onze Poiesz ruim 1 week dicht. Dan vindt de daadwerkelijke ombouw plaats van de huidige winkel naar een moderne 2.0. In die week worden vloeren en plafonds vervangen en de inrichting volledig vernieuwd. Dit is een mega-operatie die dag en nacht door zal gaan.
Maar zover is het nu (5 december 2018) nog niet.
Hieronder een impressie van de voortgang van de (ver)-bouw. De meest recente foto’s eerst. Helemaal onderaan hoe de inrichting er (ongeveer) uit zal zien over ruim 3 maanden.

4 december: Dakconstructie ligt al deels en de (binnen)-muur wordt gemetseld. Binnenkort wind- en waterdicht.



28 november: opbouw van de staalconstructie.


19 november: de werkvloeren zijn gestort.

7 november: het fundsmenten wapning ligt erin. Voorbereidingen om de vloer te storten.



22 oktober: het heien is klaar en het fundament kan (bijna) worden gestort.


8 oktober. De bovenlaag is verwijderd en terein is klaar voor het heien.



Al op 26 februari 2018 werd het terrein tussen Plaza en de huidige Poiesz van bomen en struiken ontdaan.


En de volgende foto’s laten het nieuwe interieur van Poiesz 2.0 zien.







Waar ligt het plan “Verkeerslogistiek Poeisz 2.0” ?
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt, wat is het probleem? Dit is wel erg kriptisch.
Jan, de logistieke indeling (glasbakken, rijroute) en maatvoering van het parkeerdeel is nogal minimalistisch te noemen in verhouding tot de maatvoering van de winkel. Een grotere winkel en dito meer verkeersbewegingen gaan,grenzend aan grote waarschijnlijk, leiden tot chaotische e/on gevaarlijke situaties wanneer het druk is.
Ik vrees dat bezoekers ook de Duurswaldmerwei gaan gebruiken om te parkeren.
Ik zie een dergelijk effect reeds in Marum waar het met regelmaat chaotisch is in het winkelcentrum, puur door toename in bezoekersaantallen en weinig ruimte.
Laten we het in Bakkeveen goed doen i.p.v. allerlei symptoombestrijding uit te voeren als mijn visie waarheid wordt.