Poll: Ik vier oud en nieuw

Ik vier oud en nieuw

  • Thuis met familie (47%, 66 stemmen)
  • In de feesttent aan de Mjûmsterwei (23%, 32 stemmen)
  • Elders bij vrienden, familie (19%, 26 stemmen)
  • Niet (7%, 10 stemmen)
  • Anders namelijk... (4%, 6 stemmen)

Totaal aantal stemmen: 140
Reageren? Klik op de vraag.

Laden ... Laden ...

Kerst is voorbij, op naar oud en nieuw. Hoe wordt het in Bakkeveen gevierd?

Op de vorige poll reageerden 132 bezoekers. Het merendeel vindt dat er geen probleem is met de snelheid van het autoverkeer door Bakkeveen.

Aanpakken van de snelheid van autoverkeer door Bakkeveen (langs de vaart)

  • Er wordt helemaal niet te snel door Bakkeveen gereden (36%, 47 stemmen)
  • Vaker snelheidcontrole uitvoeren (23%, 31 stemmen)
  • Laat maar, niets helpt echt (21%, 28 stemmen)
  • Asfalt door klinkers vervangen (8%, 11 stemmen)
  • Een paar wegversmallingen met hekjes plaatsen (zoals op de Mjumsterwei) (6%, 8 stemmen)
  • Betonblokken plaatsen zoals in Frieschepalen (5%, 7 stemmen)

Totaal aantal stemmen: 132
Reageren? Klik op de vraag.

Laden ... Laden ...
Geplaatst in: Opmerkelijk

1 reactie op “Poll: Ik vier oud en nieuw

  1. Kurt zegt:

    Suggestieve vraagstelling, vaak wordt de snelheid verkeerd ingeschat, alleen met een verkeersmeting (doorstroming & snelheid) is een correct beeld te scheppen. Ik stel graag mijn lasergun ter beschikking om een dagje te gaan meten maar neem maar van mij aan dat 9 van 10 zich netjes aan de snelheid houdt (marge 10%). Radarcontrole heeft dus gewoonweg geen zin, dat weet de politie ook, daarom staan ze er ook nooit, valt niets te verdienen in Bakkeveen.

    Die betonbakken in Frieschepalen zijn werkelijk een ondoordacht idee, ik begrijp dat 4500 auto’s per etmaal voor je deur langs niet prettig is, en natuurlijk zijn er figuren die er met een flinke vaart langs denderen maar die zul je altijd houden, als leg je er spijkermatten neer.

    De gemeente, dorpsbelang(en) & provincie hadden in het verleden moeten onderzoeken of de Scheiding niet doorgetrokken kon worden en deze met een lus een verbinding maken met de Klauwertsweg. Deze laatste opwaarderen en een goede ontsluitingsweg is geboren voor Bakkeveen! Gezien het toeristische karakter van ons dorp zeker noodzakelijk – pak maar eens een zomerse zondag – kolonne rijden!! Nu is het de bedoeling dat Bakkeveen aangereden wordt via de N381 – Wijnjewoude. Ik zie daar niet snel massaal het verkeer langsgaan, die weg is ronduit gevaarlijk met die bomen langs/boven de rijbaan en zeker niet geschikt voor circa 3500 verkeersbewegingen die door Bakkeveen gaan.

    Tegenwoordig is er alleen maar sprake van degraderen van wegen, alles van 80 naar 60 km en dat heeft te maken met onderhouds/aanpassingskosten en onder de noemer van “erftoegangsweg” claims van geluidsoverlast van zich af wuiven, geen fietspaden hoeven aan te leggen, etc….door de overheden. Zoals de Duerswaldmerwei en het stuk voor de vaart langs met die ellendige rammelklinkers, is een 60 km zone meer dan redelijk. Maar op een asfaltweg met een fietspad er naast een volstrekt idiote bedoeling. Als ik alleen al kijk naar de wegaanpassingen van (Ureterp aan)de Feart. Is dat de toekomst voor de N917 naar Ureterp, de Klauwertswei naar Frieschepalen en De Scheiding? – en dan ook langs onze vaart zoiets willen?

    In de ons omringende landen is de V-max doorgaans 90 km op buitenwegen, wordt er doorgaans keurig gereden in de bebouwde kom en zijn er geen tientallen procenten meer ongelukken per inwoner/gereden km. Waarom doet men dat in Nederland dan niet en wordt je suf betutteld? Wegaanpassingen, klinkerstroken , drempels, radarcontrole, laserguns, shared space, plateau’s, hekwerken, rammelstroken, trajectcontrole, wegpiraatsensatieprogramma’s, hoge boetes, EMG cursus, etc.etc. – en het helpt allemaal niets.. rara hoe kan dat?

Geef een reactie