De eerste avond van de Avond-4-daagse van 2012 zit er weer op. Er waren deze woensdag 6 juni ruim 1200 wandelaars; ongeveer evenredig verdeeld over de 5 en 10 km. Aan de nieuwe 15 km deden ca 15 wandelaars mee; dit is een mooie oefening voor de Slachtemarathon volgende week zaterdag.
De eerste dag van de 57e jaargang trof goede weersomstandigheden. Na de regen van overdag werd het tegen 18 uur echt droog en kwam de zon regelmatig door. Het werd lekker wandelweer.
De routes liepen deze avond langs De Slotplaats en verder een stukje door de bossen van Natuurmonumenten. De 5 km ging langs camping de Ikeleane en zo terug naar Bakkeveen via fietspad en bospaden. De 10 km liep door naar de heide van Duurswoude en keerde terug via het nieuwe recreatieve fietspad van de heide naar de Nije Feansterwei.
Morgen, donderdag, gaat de route richting Mandefjild / Waskemeer met een groot aantal kilometers privé terrein, waaronder weilanden. Waarschijnlijk zijn we dan voor de voorspelde regen weer thuis……
Hieronder de foto impressie van woensdagavond (foto’s Martijn van der Vaart).
Een panorama van de duurswouderheide.
Over het nieuwe fietspad Duurswouderheide-Bakkeveen.
Groepsfoto.
Ook de Wampex is aanwezig
Over de Nijefeansterwei.
vervolgens linksaf de Houtwâl op.
eenmaal op de Brink is de…
Finish
richting Wijnjewoude.
De volgende groep van 5 km lopers wacht in het startvak.
Over het bruggetje van de Weverswâl naar Foarwurker Wei.
Er wordt onder begeleiding overgestoken om ongevallen te voorkomen. De route gaat voor het theehuis de Slotplaats langs.
Langs het kantoor van T.I.P.
Oversteken over de Duerswâldmer Wei.
Start vanaf de Weverswâl.
Nabij De Stripe
We verlaten het fietspad en gaan het bos weer in.
hier één van de zitbankje die op de Duurswouderheide zijn vernield.
Groepsfoto.
mooi uitzicht.
Groepsfoto.
De traktatie van vandaag is ranja.
Uitzicht over de duurswouderheide.

Reacties