Aanleg eigen telefooncircuit in “de school”. Door de leiding van de volkshogeschool werd aan Jan Zijp (hoofdleider op volkshogeschool Olaertsduyn en eerder technisch ingenieur bij de PTT ) gevraagd of hij iets kon doen voor de telefonische bereikbaarheid van de gebouwen en woningen op het Allardsoog. Zijp gebruikte zijn netwerk en er kwam direct medewerking van de industrie, namelijk de scheepswerf L. Smit te Kinderdijk. Deze firma stelde voor slechts vijfentwintig gulden een complete, nog goed werkende telefooncentrale ter beschikking. De PTT leverde ondertussen vrijwel gratis kabels en telefoontoestellen. In de zomer van 1941 had het Allardsoog een exclusief telefoonnetwerk met ongeveer 10 aansluitingen.
Landelijke aansluiting medio jaren 50 (of kort na de bevrijding)

Reacties