Wudang fitness en taiji (tai chi)


Wudang fitness en taiji (tai chi)
Gezond sporten op je eigen niveau

Bewegen is gezond, tenminste als je het verantwoord doet. De sporten uit het Chinese Wudang gebergte zijn speciaal ontwikkeld om lichaam en geest in een optimale conditie te brengen en te houden. In een workshop van drie avonden maak je kennis met deze andere manier van bewegen. We starten alle avonden met Wudang fitness, daarna is er een korte pauze, gevolgd door taiji.

Wudang fitness is non-stop bewegen in je eigen tempo, met je lichaam als enige instrument. Je traint je balans, coördinatie, snelheid en flexibiliteit, waarbij je leert je in te spannen zonder uitgeput te raken. Een goede houding en rustige ademhaling krijgen veel aandacht. Zo verbeter je niet alleen je conditie, maar vertraag je ook het natuurlijke proces van slijtage. Bovendien is dit een uitstekende warming-up voor taiji.

Wudang taiji 13 is korte serie bewegingen die alle basisprincipes van Wudang taiji in zich heeft. Deze taiji-vorm en de bijbehorende oefeningen zijn geschikt voor beginners en voor meer ervaren taij-ers. Je beweegt langzaam en leert om alle bewegingen vanuit een goede houding, aandachtig en functioneel uit te voeren. Dat helpt je bij het verbeteren van je coördinatie, balans, behendigheid en concentratie.

De workshop is bedoeld voor iedereen die lichaam en geest in een goede conditie wil brengen. De lessen zijn zo ingericht dat je kunt meedoen op je eigen niveau.

Data: Maandag 9, 16 en 23 januari 2012
Tijd: 19.00 – 21.00 uur
Plaats: de Dúnhoeke, Mjumsterwei 16, Bakkeveen
Kosten: € 36,00 voor drie avonden
Docent: Rieky Takken ( www.riekytakken.nl)
Opgave: Korrie Luinenburg, Tel: 0516-542017
Mail: cursus@bakkeveen.nl

 

Geplaatst in: Sociaal Cultureel Werk (S C W)

Geef een reactie