Wegwerkzaamheden Mjumsterwei en Jarig vd Wielenwei:
De eerste week van de wegwerkzaamheden aan Mjûmsterwei en Jarig v.d. Wielenwei zijn al weer voorbij. Week 8 met nachtvorst van -7 en nog een beetje sneeuw was het niet bepaald ideaal om de werkzaamheden te verrichten.
Inmiddels zijn er stukken asfalt uit de weg gezaagd, hier komen later klinkers in. Op bepaalde locaties zijn de wegversmallingen al duidelijk zichtbaar.
Op locatie M (Allardsoog, huis met het oog) is de volledige weg (asfalt) weggehaald. Op deze locatie moeten ook de meeste werkzaamheden verricht worden. Dat is te zien op de overzichtstekeningen.
Update 02-03-2011: Zie foto’s van deze datum.
Update 11-03-2011: Zie foto’s van deze datum.
Op locatie B ligt de weg er nu uit, je kunt nu niet meer over de Mjumsterwei naar Allardsoog rijden, dit kan alleen via een omweg. Vermoedelijk zal dit tot dinsdag duren.
Update 30-03-2011: Zie foto’s van deze datum.
Op locatie J en M worden nog de nodige wegwerkzaamheden verricht. Zo is er op locatie J een nieuw stuk geasfalteerd en zijn de eerste lijnen van de nieuwe weg zichtbaar.
Op locatie M is het bedrijf Hak nog druk bezig met het verleggen van leidingen.
Update 22-04-2011: Zie foto’s van deze datum.
Weer eens een kleine update van de wegwerkzaamheden aan de Mjûmsterwei en Jarig vd Wielenwei. Het schiet al op, de meeste locaties zijn al klaar, waar nog voornamelijk gewerkt wordt is aan de Jarig vd Wielenwei en dan voornamelijk op locatie M en N. Hoe de weg er nu bij ligt kun je zien bij op foto’s van vandaag (22-04-2011) zie pagina 6.
Update 28-04-2011 en 09/10-05-2011: Zie foto’s van deze datum.
Vandaag (10-05-2011) is er op locatie N geasfalteerd. ’s Ochtends om 7.00 uur is de tweede laag asfalt aangebracht en rond de klok van 9.00 uur de derde en laatste laag.
Morgen zullen de trottoirbanden op locatie N worden geplaatst en dan zijn de lijnen van de nieuwe weg ook zichtbaar. Daarna zal ongeveer nog een week nodig zijn om de klinkers te straten op locatie N.
Er moeten nog een aantal kleine dingen gebeuren zoals: hekwerken plaatsen , groenstrook en dergelijke aanleggen. Al met al zal het niet heel lang meer duren voordat de weg weer officieel open is.
Foto’s van 28-04-2011, zijn te zien op pagina 8.
Foto’s van 09-05-2011, zijn te zien op pagina 9.
Foto’s van 10-05-2011, zijn te zien op pagina 9 – 10.
30-06-2011: Vandaag is de Mjûmsterwei en Jarig van der Wielenwei voorzien van split. Tenminste de zijkanten die de kleur zwart krijgen zijn vandaag aangebracht. Het midden gedeelte zal maandag (4-7-2011) worden aangebracht. Het midden gedeelte zal een witte kleur krijgen, zodat er een optische versmalling wordt gecreëerd.
04-07-2011: Vandaag stonden de laatste werkzaamheden op het programma. Het midden gedeelte van de weg moet nog van split (kleur wit) voorzien worden. Maar omdat het zwarte split op bepaalde plekken te breed is aangebracht moet deze eerst gedeeltelijk verwijderd worden, om zo een goede aansluiting te krijgen met het nog aan te brengen split. Zoals het nu lijkt zal het witte split na de bouwvak worden aangebracht. De officiële opening van de weg zal ergens in het najaar plaats vinden.
02-09-2011: De laatste wegwerkzaamheden aan de Mjûmsterwei en Jarig vd Wielenwei zijn uitgevoerd. Voor de bouwvak zou de weg met split voorzien worden, maar doordat het split op bepaalde delen van de weg niet goed was aangebracht moest dit worden uitgesteld.
Nu het laatste split is aangebracht geeft dit grote stofwolken met zich mee, wat voor een fietser niet bepaald lekker is. (stofhappen geblazen) Na een aantal weken zal dit ook wel weer over zijn.
Foto’s van 31-08-2011, zijn te zien op pagina 14.
Foto’s van 02-09-2011, zijn te zien op pagina 15.
Sleep met de muis naar links of rechts op de foto om rond te kijken.
Sleep met de muis naar links of rechts op de foto om rond te kijken.
Sleep met de muis naar links of rechts op de foto om rond te kijken.
Sleep met de muis naar links of rechts op de foto om rond te kijken.
Sleep met de muis naar links of rechts op de foto om rond te kijken.
Sleep met de muis naar links of rechts op de foto om rond te kijken.
Overzicht locaties A tm O.
Foto 24-02-2011: Locatie A.
Foto 24-02-2011: Locatie C.
Foto 24-02-2011: Locatie C.
Foto 24-02-2011: Locatie E.
Foto 24-02-2011: Locatie E.
Foto 24-02-2011: Locatie L.
Foto 24-02-2011: Locatie L.
Foto 24-02-2011: Locatie L.
Foto 24-02-2011: Locatie M.
Foto 24-02-2011: Locatie M.
Foto 02-03-2011: Vandaag zijn er extra verkeersborden bij geplaatst, zodat het verkeer ook daadwerkelijk gaat omrijden.
Foto 02-03-2011: Locatie D. Er is hier een stuk asfalt uit de weg gehaald en er is grind (puin) voor extra fundatie weer aangebracht.
Foto 02-03-2011: Locatie E. De kinkers liggen er inmiddels ook in.
Foto 02-03-2011: Locatie G.
Foto 02-03-2011: Locatie I.
Foto 02-03-2011: Locatie J.
Foto 02-03-2011: Locatie J.
Foto 02-03-2011: Locatie L. Hier zijn ze nog druk bezig .Op het asfalt wordt zand uitgevlakt en worden de klinkers over het zand gelegd.
Foto 02-03-2011: Locatie L.
Foto 02-03-2011: Locatie L.
Foto 02-03-2011: Locatie L. Nieuw Allardsoog wordt bevoorraad.
Foto 02-03-2011: Locatie O1.
Foto 02-03-2011: Locatie tussen O2 en N.
Foto 02-03-2011: Locatie N. Hier worden een aantal bomen gekapt (omgezaagd) om zo een nieuwe situatie voor straks te creëren.
Foto 11-03-2011: Locatie B. Hier is de weg al voor de helft bestraat met klinkers. Men kan nog wel bij de Bosmanege komen, daar zijn speciaal rijplaten voor neergelegd. De mensen die rechtdoor willen richting Allardsoog zullen een andere route moeten nemen om op hun bestemming te komen.
Foto 11-03-2011: Locatie B.
Foto 11-03-2011: Locatie B. Deze foto is vanaf de Slotleane gemaakt. De weg naar rechts gaat naar Bakkeveen en naar links naar Allardsoog.
Foto 11-03-2011: Locatie B. Hier kun je goed zien dat je er niet meer met de auto langs kunt.
Foto 11-03-2011: Locatie C. Hier een aantal putten die bedoeld zijn voor de faunapassages. Zo kunnen kikkers, slangen en hagedissen van bospassage wisselen zonder dat ze worden overreden door verkeer dat over de weg rijdt.
Foto 11-03-2011: Locatie D.
Foto 11-03-2011: Locatie J. Hak is druk bezig met het verleggen van de leidingen.
Foto 11-03-2011: Locatie J.
Foto 11-03-2011: Locatie J.
Foto 11-03-2011: Locatie H. Hier wordt ook aan een van de faunapassages gewerkt.
Foto 16-03-2011: Locatie D.
Foto 16-03-2011: Locatie D.
Foto 16-03-2011: Locatie D.
Foto 19-03-2011: Locatie B.
Foto 19-03-2011: Locatie B.
Foto 19-03-2011: Locatie D.
Foto 19-03-2011: Locatie D.
Foto 19-03-2011: Locatie D.
Foto 19-03-2011: Locatie J.
Foto 19-03-2011: Locatie J.
Foto 19-03-2011: Locatie J.
Foto 30-03-2011: Locatie J.
Foto 30-03-2011: Locatie J.
Foto 30-03-2011: Locatie J.
Foto 30-03-2011: Locatie J.
Foto 30-03-2011: Locatie M.
Foto 30-03-2011: Locatie M.
Foto 30-03-2011: Locatie M.
Foto 30-03-2011: Locatie M.
Foto 30-03-2011: Locatie M.
Foto 22-04-2011: Locatie H. Op de meeste locaties is de beplanting ook al aangebracht. Deze zullen voor het effect moeten zorgen dat de weg een stuk minder breed is dan hij doet vermoeden.
Foto 22-04-2011: Locatie J. Op locatie J, bij de schaapskooi zijn ze nu ook klaar met de wegwerkzaamheden.
Foto 22-04-2011: Locatie J.
Foto 22-04-2011: Locatie M. Bij locatie M wordt nog volop gewerkt, als het een beetje mee zit zullen de klinkers er woensdag allemaal in zitten.
Foto 22-04-2011: Locatie M.
Foto 22-04-2011: Locatie M.
Foto 22-04-2011: Locatie M.
Foto 22-04-2011: Locatie M. Door de droogte stuift het zand alle kanten op. Af en toe moet er dan ook even gesproeid worden om zo het zand beter te laten slinken.
Foto 22-04-2011: Locatie M.
Foto 22-04-2011: Locatie O2. Hier zijn ze nog druk met de leidingen aan de gang.
Foto 22-04-2011: Locatie O2.
Foto 22-04-2011: Locatie N. Op locatie N zullen woensdag de wegwerkzaamheden worden hervat. Hier zal dan de weg volledig worden opengebroken.
Foto 22-04-2011: Locatie N. Met het mooie weer wordt er ook weer volop gefietst.
Foto 22-04-2011: Locatie N.
Foto 28-04-2011: Locatie N.
Foto 28-04-2011: Locatie N. Het zwarte zand is afgegraven en wit zand voor in de plaats gekomen.
Foto 28-04-2011: Locatie N.
Foto 28-04-2011: Locatie N.
Foto 28-04-2011: Locatie N.
Foto 28-04-2011: Locatie N. Over het witte zand wordt weer een laag grind aangebracht.
Foto 28-04-2011: Locatie M. Het straatwerk op locatie N is nu klaar.
Foto 28-04-2011: Locatie M.
Foto 28-04-2011: Locatie M.
Foto 28-04-2011: Locatie M.
Foto 28-04-2011: Locatie M.
Foto 09-05-2011: Locatie N. Aan het eind van de middag is de eerste laag asfalt aangebracht op locatie N.
Foto 09-05-2011: Locatie N. Het asfalt wordt gewalst zoals je kunt zien.
Foto 09-05-2011: Locatie N.
Foto 09-05-2011: Locatie N. Rond 16.00 uur is het weer einde werkdag.
Foto 10-05-2011: Om 6.45 uur is het nog mistig, maar droog.
Foto 10-05-2011: Locatie N. Om 7.00 uur is de tweede laag asfalt aangebracht.
Foto 10-05-2011: Locatie N.
Foto 10-05-2011: Locatie N.
Foto 10-05-2011: Locatie N. Zoals je kunt zien is het asfalt nog heet.
Foto 10-05-2011: Locatie N.
Foto 10-05-2011: Locatie N.
Foto 10-05-2011: Locatie N.
Foto 10-05-2011: Locatie N. Nieuw asfalt wordt aangevoerd per vrachtwagen.
Foto 10-05-2011: Locatie N.
Foto 10-05-2011: Locatie N. De hoekjes worden nog met de hand gedaan.
Foto 10-05-2011: Locatie N.
Foto 10-05-2011: Locatie N.
Foto 10-05-2011: Locatie N.
Foto 10-05-2011: Locatie N. Hier is al een klein beetje te zien hoe de nieuwe parkeerplaatsen worden op locatie N.
Foto 10-05-2011: Locatie N.
Foto 19-05-2011: Locatie voor punt A.
Foto 19-05-2011: Locatie voor punt A.
Foto 19-05-2011: Locatie H.
Foto 19-05-2011: Locatie H.
Foto 19-05-2011: Locatie H.
Foto 19-05-2011: Locatie H.
Foto 19-05-2011: Locatie H.
Foto 19-05-2011: Locatie H.
Foto 19-05-2011: Locatie H.
Foto 19-05-2011: Locatie H.
Foto 19-05-2011: Locatie N.
Foto 19-05-2011: Locatie N.
Foto 19-05-2011: Locatie N.
Foto 19-05-2011: Locatie N.
Foto 19-05-2011: Locatie N.
Foto 19-05-2011: Locatie H.
Foto 19-05-2011: Locatie E.
Foto 19-05-2011: Locatie E.
Foto 19-05-2011: Locatie E.
Foto 19-05-2011: Locatie E.
Foto 30-06-2011: Locatie H.
Foto 30-06-2011: Locatie E.
Foto 30-06-2011: Locatie E.
Foto 30-06-2011: Locatie E.
Foto 30-06-2011: Locatie E.
Foto 30-06-2011: Locatie D.
Om 06.00 uur waren de eersten al aangekomen, om het split en dergelijke aan te brengen.
Foto 04-07-2011: Locatie K.
Foto 04-07-2011: Locatie K.
Foto 04-07-2011: Locatie K.
Foto 31-08-2011:
Foto 31-08-2011:
Foto 31-08-2011:
Foto 31-08-2011:
Foto 31-08-2011:
Foto 31-08-2011:
Foto 02-09-2011:
Foto 02-09-2011:
Foto 02-09-2011:
Foto 02-09-2011:
Foto 02-09-2011:
Foto 02-09-2011:
Foto M
Als hier een verhoging komt is dat niet slim :een drempel voor een bocht veroorzaakt onderstuur door de opspringende voorzijde van de carrosserie (de druk wordt op de voorste wielen lager). In Drachten op de Postlaan (Rondweg richting Jachthaven) hebben ze ook een dergelijke constructie en dat is gewoonweg link. Vooral bij nat weer glij je daar zomaar een cm of 30 van je pad/baan af. Zeker met een voorwielaangedreven voertuig.
En wat kost al deze onzin wel weer niet? Ongetwijfeld zal een of ander adviesburo de zakken flink gevuld hebben. IMHO (In My Humble Opinion) gewoon fatsoenlijk stuk asfalt er in rammen en de zaak goed verlihten. Zone 60? Weer een trace waar bromsnor motormuis met laserpistool niets vermoedende automobilisten kan pakken. Maar nee neuzelsnelheid past beter bij het beleid om Bakkeveen e.o. een twee Appelscha van te maken.
N.B. niets ten nadele van de uitvoerders, die leveren natuurlijk prima werk volgens bestek.
@357Kurt. Twee vragen. Al enkele jaren zijn er voorlichtingsbijeenkomsten in Bakkeveen geweest over de herinrichting plannen. Ben jij daar ook geweest en heb je daar je mening gegeven ? Tweede vraag: wat bedoel je met 2e Appelscha: de vakantiesfeer van weleer of de achteruitgang van de laatste jaren ?
Een paradigma wat Kurt schrijft.
Als je naar de voolichtingsbijeenkomsten was gekomen had je je de moeite van bovenstaande tekst kunnen besparen.
Wij als bewoners zijn blij dat er eindelijk wat aan deze weg wordt gedaan.
@Tiny ik sluit mij aan bij jouw betoog
Denk dat we allemaal (aanwonende) blij zijn met de veranderingen aan de weg.
En dat we er een stuk veiligheid voor terug krijgen.
Alleen merk ik wel dat de wijzigingen tot op heden weinig effekt hebben ondanks de afgesloten weg er toch veel mensen te hard blijven doorrijden en de weg blijven gebruiken-alleen aanwonende zouden hun huis kunnen bereiken, als ik zie hoeveel buren we dan ineens hebben heb ik wel vraag tekens.
En ja 357kurt als je met 100 die bocht ingaat heb je gelijk dat het slecht sturen wordt maar gelukkig komt er een haakse bocht zodat je toch moet afremmen tot een lage snelheid waardoor jouw genoemde effekt niet optreed.
Ik denk alleen gezien de huidige doorkomst snelheden dat de maatregelen onvoldoende zijn om het gewenste effekt te bereiken.
“Ik denk alleen gezien de huidige doorkomst snelheden dat de maatregelen onvoldoende zijn om het gewenste effekt te bereiken”
Beste W, (Willem?)
Jullie hebben gelijk, een voorwielaangedreven Volvo zal inderdaad problemen geven, echter mijn fourwheeldrive BMW X5 zal moeiteloos elk drempeltje met circa 120kmh kunnen nemen…
@357Kurt namens alle aanwonende, toeristen, kinderen en wild bedankt voor je sportieve reactie.
Maar waarom 60km/h? Is snelheid de oorzaak van ongevallen? 60km/h zodat de politie weer een kassalocatie er bij heeft? Want wie gaat er op een klaarlichte dag met zeer weinig tot geen verkeer op de Mjumsterwei daar deze vmax hanteren? Afgelopen jaar zijn er minder dan 1000 doden gevallen in het totale verkeer in Nederland. Onze huidige overheid zegt dat deze verkeersdoden veroorzaakt worden door snelheidsoverschrijdingen en verdedigt daarmee haar massale flits/laserwerk en het degraderen van het wegennet tot 30/60 zones. Dit is echter volksverlakkerij en de grootste leugen aller tijden, wie gelooft de overheid? Krijgen wij ons kwartje van Kok nog terug? Uit cijfers van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat zelf blijkt dat slechts 3% als oorzaak het “te snel rijden” heeft. Daarentegen heeft bv. al 19% als oorzaak het niet verlenen van voorrang.
Grappig is trouwens dat uit onderzoek blijkt dat aanwonenden van klachtlocaties of recent gedegradeerde wegen bij de eerstvolgende snelheidscontrole massaal op de bon worden geslingerd voor te snel rijden..
Dat vind ik altijd erg grappig om te lezen :)
@357 denk gewoon eens aan je eigen veiligheid. Ik vind dat mensen die te hard rijden geen bekeuring moeten krijgen, maar verplicht met 37.5km per uur frontaal tegen een boom, nee dat is weer jammer voor die boom, tegen een betonnen paaltje aan moeten rijden. Want ja iemand die een 4wheeldrive X5 heeft maalt niet om een bekeurinkje, maar een deukje of krasje in de lak…….. pijnlijk!!!!!!!! Dan praten we weer eens verder. 120km per uur rijden op de mjumsterwei (al zou je er 80 rijden ipv 60) wat schiet je er mee op. Doe toch gewoon kalmpjes aan dan breekt het lijntje niet………
De weg van het “verkeersplein” naar Ureterp wordt straks ook 60km. Inclusief de weg van het kruispunt in Friesepalen binnendoor naar Drachten. Dit heeft wethouder Kooistra gezegd n.a.v. een vraag over het kruispunt in FP.
Kurt kan altijd (zoals iedereen in Nederland dat is toegestaan) een schriftelijke klacht of een tegenvoorstel indienen bij de gemeente als hij het niet eens is met de herinrichting van de Mjumsterwei – Jarig van der Wielenwei. Of als Kurt straks als snelheidsduivel wordt geflitst/gelaserd door bromsnor en gefilmd door het tv-programma “Webmisbruikers”? ;-)
Verkeersveiligheid, eenheid in het wegennet (vanaf Drie Provinciën richting Drenthe is het ook een 60km weg), geluidsoverlast, tegengaan van sluipverkeer, de natuurlijke omgeving, enz. zijn de meeste genoemde redenen om een weg af te waarderen naar 60km.
@357Kurt.
Dat mensen zo primitief kunnen reageren als jij.
Je kind of jijzelf zal maar bij die 1000 doden zitten. Waarschijnlijk heb je zelf geen kinderen of fiets je zelf niet dat je over deze gevaarlijke weg.
Hoe zou jij het vinden (ik weet niet wie je bent en waar je woont) dat wij met een hoge snelheid bij jou door straten rijden?? Niet dat ik mij hiertoe wil verlagen.
Het wordt tijd dat ook in Nederland de hoogte van de boete voor een overtreding in het verkeer, afhangt van het inkomen. Misschien dat dan de mensen die met een 4wheeldrive X5 rijden het ook in hun pocket gaan voelen. En dan maar hopen dat ze zich een volgende keer wel aan de snelheid en de veiligheid houden.
En wat maakt het nu in tijd uit dat harde rijden,……..een paar seconden aan het einde van de rit. Is dat dan dit alles waard????
Het valt mij altijd op dat de mensen die het hardst schreeuwen wel heel vaak hun gelijk krijgen. Dus als er een handje vol klagen, wordt er al snel vanuit gegaan dat iedereen het ermee een is.
Hoeveel inwoners van Bakkeveen zullen het nu echt eens zijn met de verlaging van de maximale snelheid op de Mjumsterwei van 80 naar 60 km/h. Misschien een leuk idee om dit eens te peilen in de Poll.
@Jan van Dalen; zou je dit kunnen regelen?
Bent u eens met de snelheidsverlaging op de Mjumsterwei van 80 naar 60 km/h
– Ja
– Nee
– Geen mening
Na oplevering ga ik in elk geval undercover met een dash-mount (dat is dus een camera gemonteerd op het dashboard voor de niet-ingewijden) de mensen filmen woonachtig aan de Mjumsterwei die richting dorp rijden, wedden dat menigeen harder dan 60kmh rijdt?
Binnenkort op Youtube,, POWNED!!!
@Andries. Goed idee Andries. Na huidige poll wordt je wens verhoord.
Het gaat er niet om dat de bewoners hun gelijk willen hebben met een 60 zone.
Het is gewoon dat de huidige weg regelmatig een race baan is waar fietsers, paardrijders en wandelaars ( stuk voor stuk weggebruikers) regelmatig op hoge snelheid binnen een meter gepasseerd worden. HET GAAT OM VEILIGHEID VOOR ALLE WEG GEBRUIKERS, ook de mensen die niet aan de Mjumsterwei wonen. Hou toch eens op met klagen dat je een minuut langer moet rijden. En de poll daar weet iedereen de uitslag toch nu al van.
Prachtig al deze verhalen te lezen, wat kan een mens zich druk maken.
Als’t éénmaal allemaal klaar is zal de tijd het leren, en praat bijna niemand er meer over.
Vandaag en gisteren op ons erf straatje gelegd, kon merken dat het mooi weer was.
Motorrijders (ondanks het bord wit van binnen rode rand buiten) O Ja voor X5 rijders, betekenis: gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters, begeleiders rij of trekdieren en vee, toch met (zeer) hoge snelheid op de wegopbrekingen aan komen rijden en dan flink afremmen, zo ook menig auto.
Bij ons in de bocht ligt een soort van ‘graffel’ mooi laten liggen, flikkert vanzelf één een x de bocht uit, draadje spannen mag niet, om ons wordt de gehele Mjumsterwei en Jvd Wielenwei (weer) onverhard.
Misschien dat dan aanwonenden, recreatieve fietser en dier veilig van deze weg gebruik kan maken
Met een X5 is onverhard ook geen probleem.
Met een beetje verstand is het niet eens nodig….
Geldverspillerij!
In plaats dat de gemeente een fatsoenlijk fietspad aanlegt, wordt hier belastinggeld verspild! SCHANDE!
@ ALEX
Bij ons in de bocht ligt een soort van ‘graffel’ mooi laten liggen, flikkert vanzelf één een x de bocht uit, draadje spannen mag niet, om ons wordt de gehele Mjumsterwei en Jvd Wielenwei (weer) onverhard.
Dit soort opmerkingen zijn zeer ongepast, personen letsel toewensen is beneden alle niveau!
Wat een gelul over zo’n lullig onderwerp. Het geeft aleen enig inzicht in het niveau van het Nederlandse taal-onderwijs…
Correctie: aleen moet zijn alleen. (over taal gesproken)
De weg is weer open, we mogen er weer langs. Nu is het een 60 km weg, prima. Maar als je als onbekende er langs rijd en denkt dat je er 60 kunt rijden, kun je goed verrast komen te staan. Vooral de bocht bij de schaapskooi. Ik was voorbereid toen ik er voor het eerst (om half twaalf ’s nachts) langs kwam en zeker met de gedachte aan de auto die er in de sloot was geraakt, ben ik er met 20 a 30 km per uur langs gereden. Sneller kun je er ook niet. Er staat dan wel een bord, maar ik denk dat de mensen die er niet bekend zijn niet verwachten dat er z’n vreemde kronkel in de weg zal zitten (het is een 60 km weg), en hun snelheid niet op 20 a 30 km per uur aan zullen passen en de sloot bij nr 34 zal nog wel vaker gebruikt worden ben ik bang.
Dat vind ik dus het grootste nadeel van deze weg, voor mij zal hij vertrouwd worden en ik weet nu al wat en waar ik iets tegen kan komen. Bezoekers, vakantiegangers en mensen die er eenmalig langskomen verwachten dit niet.
Aukje
De bocht bij de schaapskooi is idd. verradelijk voor diegenen die niet met de situatie bekend zijn. Maar ter hoogte van de afslag naar de Dwarswyk moet je oppassen, want er zit een diepe sleuf in de weg.
@Aukje
De bocht bij de schaapskooi is idd. verraderlijk voor diegenen die niet met det situatie bekend zijn. Maar ook bij de afslag naar de Dwarswyk is het oppassen!
Daar zit een diepe sleuf in de Mjumsterwei, waar je langzaam overheen moet rijden …..
Die weg is pure geldverspilling
@ JH: Die opmerking ook een verspilling van je energie, laat staan mijn energie..
@Aukje: Vroeger werden er in een bocht reflectorpaaltjes geplaatst of een bord ‘pas op, scherpe bocht’, maar dat schijnt op een 60 km traject niet te hoeven. Op de Scheiding bij Frieschepalen zijn ze ook weggehaald toen het laatste stukje voor de Haarsterweg 60 km werd. Blijkbaar kun je in zo’n buitengebied, zonder verlichting, met 60 km/u de bochten voldoende zien…
Het is allemaal met de beste bedoelingen achter de tekentafel bedacht. Een mooi project voor de wegenbouw (het geld moet toch ergens heen). En wat weten die burgers nou helemaal. Zij gebruiken de weg wel, maar hebben er geen verstand van…
Als ik er zou wonen, zou ik mijn kind niet sneller alleen naar school laten fietsen nu de weg is aangepast en 60 km-zone is geworden. Mijns inziens is het alleen maar gevaarlijker geworden voor fietsers. Een fietspad was wel zo vei… (dat is ook al vaak genoeg gezegd).
@Ondernemer: Vandaar mijn korte reactie ;-)
Wou wel eens weten wat dit nu weer gekost heeft zie het nut er niet van.
Ten eerste vond ik die weg niet gevaarlijk maar nu straks wel.
Dit had ook wel wat simpeler gekund, en paarden horen niet op de weg die zijn onvoorspelbaar.
6/7
Ik ben gister op de weg gefietst, ondanks eerdere kritiek mijner kan zijn de bochten, het zitbankje bij de oude brughoofden en o.a. de dierentunnel erg geslaagd maar de geplaatste stalen witte hekken passen totaal niet in de kwaliteit van de eerdergenoemde!
In mijn beleving zouden er robuuste houten constructies geplaatst worden?
(Zie concepttekeningen) Tot mijn verbazing zijn het zijn lelijke iele hekjes en ook nog niet eens waterpas geplaatst. Geen gezicht imho!
@357kurt volgens mij heb je gelijk op de tekeningen zouden het inderdaad stevige houten constructies worden deze zie je totaal niet staan en is nog slordig ook. Wat betreft de versmallingen zijn deze op enige afstand niet zichtbaar pas als je er bent met gevolg fietsers en auto of 2 auto’s tegerlijkertijd erin.
@Bouke paarden zijn gewoon verkeerdeelnemers volgens het wetboek en heb je er rekening mee te houden.
Is er ook nog iets dat wel positief is aan de weg?
HELLUP: Die akelige nare rotbocht berooft me van mijn nachtrust! Hoe krijg ik de oude situatie weer terug van de bocht Mjumsterwei/J. v.d. Wielenwei ter hoogte van de schaapskooi? Iedere nacht gierende remmen en vervolgens afwachten of er een klap komt. Elke nacht meerdere malen wakker schrikken! Het is nu een 60-kilometerweg en volgens de gemeente zal er door de bestuurder van auto of motor dan ook 60 kilometer per uur worden gereden. Ik daag de gemeente uit om een paar dagen en nachten te komen controleren. Ik kan ze bij voorbaat al zeggen dat dat een leuke financiële meevaller voor de gemeente wordt. Afgelopen zaterdag een aantal motoren die uit de bocht komen en ter hoogte van ons huis op wheelies de J. v.d. Wielenwei insuizen.
Weer een weg duurzaam gedebiliseert. 60km/h en gevaarlijke aanpassingen aan de weg, klote aso’s.
@tiny:
Lees eens de feiten door, slechts een paar procent van de doden komt echt door snelheid. De overheid en linkse hippies zijn met een aanval op mobiliteit bezig, die paar seconden zijn het wel degelijk waard, het gaat niet alleen om de de paar seconden, het gaat er ook om dat de overheid hier zich niet mee zou moeten bemoeien, hoe hard mensen van A naar B gaan. Dit wordt een typische graailokatie voor struikrovers in hun kanariegele pakjes en een lasergun. En nee, al zou je met 120 km/h door mijn straat rijden vind ik het best. Mobiliteit neemt te erg af in Nederland en mij zul je nooit horen klagen over hoge snelheid.
Wegen horen voor iedereen te zijn, om zo snel mogelijk van A naar B te gaan, wegen verneuken met het duurzaam debiel principe is asociaal.
@Jacob, ook al zo’n idioot die fan is van al die anti auto straatvervuiling ( ***paaltjes, betonblokkies, etc…), hoop dat juist de mensen die hier voor zijn ooit een ongeluk door krijgen, asociale wereldver*******.